۱۳۸۸-۱۱-۰۵

بیانیه دانشجویان گروه برق دانشگاه کاشان


22 خرداد گذشت ولی پس از آن هر روز شاهد موجی از اتفاقات ناگوار بوده‌ایم، از یکسو شاهد اعتراض به سلامت انتخابات از طرف توده‌ای از مردم و از دیگر سو عملکرد ناامیدکننده مسئولین برگزاری و نظارت بر انتخابات در بررسی شکایات بودیم که خود اعلام کردند در ۱۴۰ شهر تعداد شرکت‌کنندگان بیش از واجدین شرایط و در ۶۰ شهر بیش از ۱۴۰ در صد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند.
بلافاصله بازداشت‌ها آغاز و تعداد زیادی از رسانه‌ها و روزنامه‌ها که اخبار بعد از انتخابات را به صورت شفاف گزارش می‌کردند توقیف و فیلتر شدند.
اما ضربه سهمگین را در این بین جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتیدی متحمل شدند که جمعیت حداکثری آنها از نامزد پیروز انتخابات حمایت نکرده بودند. هر روز شاهد بازداشت و محاکمه تنی چند از آنها در دادگاه‌هاییم و پیاپی خبرهای ناگواری از برخورد ناعادلانه و صدور حکم‌های شرم‌آور محرومیت از تحصیل می‌رسد. اما اقتدارطلبان نه تنها به این حرکات قبیحانه بسنده نکرده به هر بهانه‌ای و با شکل گرفتن هر تجمع مسالمت‌آمیزی نیروهایی را برای برخورد به سبک خود و به صورت وحشیانه با دانشجویان و حمله به خوابگاه‌ها گسیل می‌کردند. نیروهایی که از طرف خودشان "خودسر" معرفی می‌شدند اما در رفتار و اقدامات آنها چیزی جز سازماندهی و برنامه‌ریزی از قبل نمی‌بینیم.
امروز دیگر هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و پرده از اهداف شومشان برداشته شده است؛ آنها فکر کردند می‌توانند با نام دین و با سوءاستفاده از ارزشهای والای اسلامی به کشتار و سرکوب مردم دست بزنند و دانشجو فقط نظاره‌گر باشد، آیا با بازداشت و خشونت و تهدید و بستن روزنامه‌ها می‌توانند چهره سیاه و قلب چرکین خود را مخفی کنند؟
همان‌طور که امام (ره) فرمودند: "بکشید ما را، ما نیرومندتر می‌شویم" ... ما نیز ترسی نداریم که مانند همکلاسیمان مصطفی باشیم که یک ساعت مانده به امتحان بازداشت شویم و تمام انگشتانمان را خرد کنید و استخوان پاهایمان را با ضربات میله تکه تکه کنید و ما را کنار اتوبان رها کنید، ما ابایی نداریم دوباره و چندباره ما را برای بازجویی برده و با چشمان بسته برگه‌هایی را برای شما کوردلان امضا کنیم، گیریم که می‌زنید، گیریم که می‌کشید، با رویش ناگزیر جوانه‌ها چه می‌کنید؟
ما دانشجویان گروه برق دانشگاه کاشان در مقابل این جنایات هولناک فقط شنونده نخواهیم بود و سکوت را شرم می‌دانیم؛ تاکنون سر به تایید هیچ جناحی تکان نداده‌ایم و برای هیچ رهبر و شخص سیاسی تقدس و معصومیتی قائل نبوده‌ایم و در پیش چشمانمان هیچ کس فراتر از قانون نبوده است.
حال که قانون‌گریزی و هیچ انگاشتن قانون اساسی از طرف عده‌ای ظاهرفریب بر ما مسلم شده است و با این بازداشتها و اقدامات وحشیانه ماهیت سیاهشان بر ما نمایان گردیده است، ضمن محکوم کردن این حرکات ددمنشانه و غیرانسانی، آزادی همکلاسی‌های دربندمان و محاکمه عوامل این جنایات کثیف را خواستاریم و از همه اساتید و دانشجویان دانشگاه کاشان می‌خواهیم که چشم بر این ظلم ناعادلانه نبندند و برای پیگیری این حرکات غیرقانونی تلاش نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: